Bangkok it is - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu Bangkok it is - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu

Bangkok it is

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Jeannette

12 Mei 2015 | Thailand, Bangkok

Deze ochtend dachten de dammers om 08.00 uur te moeten starten met hun wedstrijden. Dat betekende dus 07.00 uur ontbijten. Jakob is zonder mij gaan ontbijten (intimi weten dat wij altijd samen ontbijten ook al moet één van ons er 's ochtends om 04.00 uur uit) maar het werd mij in de vakantie een beetje te gortig.
09.00 uur vond ik deze keer wel een mooie tijd. Na een korte sessie bij het zwembad ben ik de koffers gaan inpakken omdat wij voor twee dagen naar Bangkok gaan vertrekken.
Na een snelle lunch stond om 13.30 uur de taxi klaar om ons naar Bangkok te brengen. Tijdens de heenreis van Bangkok (vanaf het vliegveld) naar Jomtien heb ik niet veel van de reis meegekregen. Ik wilde nu dan ook mijn ogen goed openhouden om alles te kunnen opnemen. Maar helaas het was alleen maar snelweg richting Bangkok, dus ook hier gingen de luiken weer voor mijn ogen.
Rond 16.00 uur kwamen wij aan bij het Grand Millennium hotel in Bangkok (het verkeer was een chaos). Nadat wij ons geïnstalleerd in het hotel zijn wij op pad gegaan. Ook de geneugten van het openbare vervoer van Bangkok ontdekken. In de Skytrain gingen wij naar station Nana waar een leuk winkel- en restaurantgebied zit (tips van collega's van Jakob). Als allereerste hebben wij ons getrakteerd op een Thaise massage. Wij hadden er eentje uitgezocht die één, anderhalf of twee uur kon duren. Nou, één uur is de voor de eerste keer echt wel genoeg.
Eerst werden de voeten gewassen en vervolgens mochten wij ons omkleden in ontzettende leuke hippe pakjes (not, maat tent). De massage kon beginnen. Wij lagen met z'n tweetjes in de tweepersoonscabine met twee masseuses. Ik kan maar één dingen zeggen, onderschat de kracht van die kleine Thaise vrouwtjes niet. Op een gegeven moment voelde ik drukpunten bij mijn benen en ik zag dat zij met haar handen bezig was, maar voelde ook druk aan de achterkant van mijn benen. Daar was de masseuse met haar voeten bezig. Tsjonge dat was wel heftig. Later lag ik op mijn buik en voelde ik de handen op mijn schouderblad, maar ook wel druk op mijn billen en bovenbenen. Ja, ja, dat kleine Thaise vrouwtje zat gewoon boven op mij…
Na afloop konden wij bijkomen van deze massage met een kopje thee en water en dat was wel hard nodig. Ik heb spieren in mijn lichaam gevoeld, waarvan ik het bestaan niet wist.
Na de massage zijn wij nog uit eten geweest. Daarna hebben wij onze ogen uitgekeken op de avondmarkt in Bangkok. Ook hier weer verschillende kraampjes waar je eten kon kopen en het voor je bereid werd. Het wordt dan op een soort barbecue voor je klaargemaakt. Al het vlees en vis ligt naast de barbecue en dat al voor enige tijd. We kunnen wel stellen dat het vlees en vis al enigszins is voorverwarmd. Echt, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit krijgt een hartverzakking van de hygiëne van voedsel hier in Thailand.
Er waren ook kraampjes waarbij allerlei souvenirs en andere hebbedingetjes gekocht konden worden. Afdingen, in Nederland vind ik het vreselijk, maar hier in Bangkok krijg ik er steeds meer lol in.

  • 16 Mei 2015 - 19:41

    Rob Van Nunspeet:

    Ik mis het verslag van de Thaise massage van Jacob. Hij was toch niet weer aan het dammen....?

  • 17 Mei 2015 - 13:03

    Bé:

    Moi
    Ik mis foto's Dit zijn alleen verhalen.Krijgen we die nog te zien .Lijkt mel leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jakob en Jeannette

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 4439

Voorgaande reizen:

01 Mei 2015 - 18 Mei 2015

Reisje naar Dubai en Thailand

Landen bezocht: