Jomtien - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu Jomtien - Reisverslag uit Jomtien, Thailand van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu

Jomtien

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Jeannette

09 Mei 2015 | Thailand, Jomtien

Voor Jakob is dit de eerste wedstrijddag. Vooraf kon hij geen inschatting maken van de Russische tegenstander van nog geen tien jaar oud. Soms kunnen zij heel sterk zijn. Maar dit knulletje was niet heel erg geconcentreerd en verveelde zich al snel en Jakob had de wedstrijd vlot gewonnen.
Verder rustig aan gedaan. Wij komen er achter dat de Thai nou niet de meest hygiënische mensen zijn op deze wereld. Eten laten ze gewoon op straat slingeren waardoor er ratten op af komen. Verder gooien ze afval als plastic etc gewoon achter zich neer. Sommige plekken zijn ware vuilnishopen gewoon midden in een plaats. Ook hangt er regelmatig op verschillende plaatsen een enorme rioollucht (van sommige mensen krijg ik te horen dat Bangkok nog viezer is, wij kunnen onze borst dus natmaken….).
Op de centrale weg bij ons hotel (die gelukkig wel schoon is) wordt er ook veel rondgereden met, zoals wij het noemen, mobiele keukens. Dit zijn brommers en op de plaats waar een zijspan kan zitten, hebben zij vitrines en kookstelletjes gemaakt waarbij er langs de weg gewoon maaltijden bereid kunnen worden. Het zal ongetwijfeld erg lekker zijn, maar gezien de vele muggen die rondom de etenswaren hangen en dat de etenswaren er al geruime tijd liggen, wagen wij onze westerse magen hier maar niet aan. Wij eten wel gewoon in een restaurant.
's Avonds brengen wij een bezoek aan de avondmarkt. Dit is een markt waar marktkooplui allerlei waar van kleding, fruit en etenswaren proberen te verkopen. Bij de kraampjes waar je kunt eten zie je de meest vreemde gerechten. Voor ons dan, voor de Thai zal het heel normaal zijn (net zoals voor ons de zoute haring gewoon is). Ook hier zien wij weer vlees en vis ongekoeld klaar liggen om bereid te worden. In Nederland zie je vis in ijs liggen op de markt, maar hier niet hoor. Gewoon lekker naast het warme vuur waar het op bereid zal worden (ik zie de bacteriën al welig tieren). Het meest bizarre wat wij zagen waren varkensoren, brr (of ik ben gewoon zo verwend westers dat ik dit nog nooit had gezien). Kortom wij kijken onze ogen hier uit.

• 11 Mei 2015 - 14:51

Sandra:

Sprinkhanen schijnen ook lekker te zijn ...blaaaa

• 11 Mei 2015 - 15:05

Rob Van Nunspeet:

je moet ver van huis om de schoonheid, netheid, orde en regelmaat van ons kleine landje te blijven waarderen. Toch zou ik alles graag ook zelf beleven; behalve dat dammen dan....

• 11 Mei 2015 - 20:47

Bé Wever :

Moi
    Jullie zijn wel erg verwend .Vroeger (60 jaar geleden ) werd het varken geslacht in de koestal . Achter de koeien . Het varken hing dan een dag of twee op de ladder buiten om te besterven .Daarna werd hij in mootjes gehakt .De hammen hingen te drogen in de kamer net als de metworsten .In de lever worst kwamen de oren .De hersen werd hoofdkaas van gemaakt .Spek in het zout . Over hygiene gesproken .Dat zijn we nu vergeten .