Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen! - Reisverslag uit Zeewolde, Nederland van Jakob en Jeannette Vries - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen!

Door: Jakob en Jeannette

Blijf op de hoogte en volg Jakob en Jeannette

29 April 2015 | Nederland, Zeewolde

Eind december/begin januari kwam Jakob thuis dat hij op reis mocht naar de vestigingen van het bedrijf in Dubai en Thailand. Het leuke was dat de partner ook mee mocht. Yes leuk! Maar ook voor zo'n lange tijd weg bij de kinderen (die volgens mij al op de tafel stonden te dansen dat ze aantal weken zelfstandig mogen zijn).
Eeniewee: de tickets werden geboekt (vliegen met de Emirates). De vaccinaties zijn gezet op 30 maart jl. Goede tip als je ook gaat reizen en je zorgverzekering laat het toe, laat thuisvaccinatie.nl bij je langs komen. Er komt een arts aan huis die je de vaccinaties geeft. Bij ons was het DTP en Hepatitis A. De jonge chirurg in opleiding gaf ons nog enige voorlichting. Dubai was eigenlijk geen risicogebied, Thailand des te meer. "Meneer en mevrouw, u kunt het beste overdag met lange mouwen en lange broeken lopen, dit in verband met de tijgermug. Deze tijgermug kan dengue of knokkelkoorts veroorzaken en nee er is geen vaccin tegen dit beest. U kunt heel ziek worden van deze tijgermug. Verder komt u niet in malariagebied, dus dat is niet nodig. 's Avonds moet u ook goed uitkijken voor andere muggen. Zwemmen in zoet water dient u ook niet te doen, want er zit een parasiet in het zoete water die in uw huid kan binnendringen". Okee, zeiden wij, willen wij nog wel weg. "Nou zei de jonge chirurg in opleiding, u moet vooral heel erg gaan genieten!" En dat is zeker iets wat wij gaan doen.
De koffers gaan nu gepakt worden, de laatste dingen worden nog gekocht en geregeld en dan kunnen wij gaan. Op 1 mei vliegen wij 15.20 uur en brengt de A-380 van de Emirates ons in zes en een half uur naar Dubai International Airport (DXB voor de kenners onder ons).
Jullie horen weer van ons uit Duba!!
Jakob & Jeannette

• 29 April 2015 - 22:39

Eva:

Aan de voorbereiding kan het in ieder geval niet liggen ... :) Heel veel plezier en maak er een mooie tijd van!

• 30 April 2015 - 09:17

Lientje:

Heel veel plezier, en wij zullen met veel plezier jullie verhalen lezen!!

• 03 Mei 2015 - 18:42

Sandra:

Veel plezier he !!!

Groetjes sandra

• 05 Mei 2015 - 15:12

Bé Wever :

Zondag .het heeft hier net lekker geregend .Het noodweer zoals voorspelt hebben we geen last van gehad . Hoorde net in Winschoten hagel als knikkers .
    Hoe gaat het bij jullie .Warm begrijp ik ,maar wel veel te zien . Veel plezier geniet ervan .Ik hou Zeewolde wel in de gaten